Jaha, nu är jag igång sedan 1/7, och kan alltså redovisa lite kostnader....
Bolagsverket - registrera företaget över nätet kostade 900:-
Skatteverket - att registrera sig där kostar inget
Försäkring - Helår olycksfall, ansvar, rättsskydd 2500:-
Hemsida - domännamn och månadsabonnemang inkl mail 350:-/år
Visitkort har jag tryckt ut via nätet - gratis.
Bankgiro - knappt 100:-/mån
Uppläggning av företagskonto m checkkredit 400:-
Jag har också köpt fönsterkuvert, frimärken, kopieringspapper, toner till skrivaren så jag kan fakturera mina kunder....
Revisor kostar inget, det är min syster som sköter det åt mig. Hon har också ordnat mitt bokföringsprogram genom sitt jobb som ekonomiansvarig.
(Hade det inte varit för henne hade jag nog inte fixat att komma igång med bokföringen, och framför allt med de mycket knepiga reglerna kring hushållsnära tjänster. )
Det var alltså inte så dyrt att komma igång! Jag har förstås fått köpa in några redskap, men de har jag redan jobbat ihop kostnaden för. Så checkkrediten (som var väldigt bra att ha första veckorna) utnyttjar jag inte längre.
Snart kan jag börja lyfta lön, och det var ju det som var hela poängen med firman...

Edit: stavning....
Redigerat av HelenJ: 26-07-2009, 09:21