CITAT (Malin_MeL @ 27-07-2009, 10:13)

på vår gata så slänger alla sitt trädgårdsavfall på andra sidan vår väg, i en vass som finns där, det syns knappt från vägen så det tycker jag är helt ok. men att lägga det längs en prommenadstig låter ju väldigt knasigt!
här i gbg är det inte gratis att slänga skräp, konstigt nog, vi har 6 ggr gratis per år, men det räcker ju inte långt om man vill bli av med skräpet med en gång , då får man ju samla i högar på tomten och sen hyra kärra och ta det, det är ju inte heller så fint.
Vi fällde en del träd här i våras och hade container och slängde direkt, det var lyx!
tyvärr vågar jag inte ha kompost, vår brunn ligger precis mitt i vår gräsmatta framför huset. jag hade kompost vår första sommar men vårt vatten blev så dåligt. en brunn-kille sa till mig att ta bort komposten och sen blev vattnet bra igen. ska man ha kompost ska den ligga 10 meter nedströms från brunnen (den platsen är utanför vår tomt tyvärr)
Du skulle kunna vara granne med mig... för precis så är det även där jag bor. Flera hushåll går till närmaste slänt och tippar.
Visst är det dåligt att vi i Gbg behöver betala efter 6 gånger. Dessutom har vi ett flertal gånger mött ganska otrevlig personal som ogärna hjälp till vid frågor. Det gör ju inte det hela roligare!
På vårt sommarställe i en grannkommun kostar det ingenting, ingen slänger heller i sin närhet. Att åka och tippa där är ett nöje......
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...