CITAT (Marie_79 @ 27-07-2009, 22:15)

Dum fråga, men bränna? Med sån där ogräsbrännare, eller vad? Jag är helt novis på alla trädgårdstermer!
Att byta plast på växthuset vore kanske en idé, var kan man köpa sådan plast tro?
Och vad gäller alla buskar som skjuter nya skott och blir två meter höga hur blir jag av med dem?
Funkar ecoplug på dem?
Strunta i brännandet, det verkar mest farligt och lär knappast räcka för ditt fall. Gasolbrännare använder man mest på plattor och grusgångar. Fast Bassam menar kanske att du ska sätta eld på hela ytan, typ en svedjebrand? Det är absolut inte att rekommendera! Det kan faktiskt resultera i en rejäl skogsbrand om det vill sig illa.
Jag har inget växthus själv och alltså inte koll på tillbehör, men kolla på Willab, Bauhaus, Plantagen och såna ställen. Eller kanske Blocket?
Jag är osäker på om ecoplug funkar på rotskott. Det beror nog lite på deras diameter - det ska ju finnas nåt att borra i. Kanske kan du sätta den i själva stubben? Om du gör det, så passa på att såga ner alla skotten samtidigt, så påskyndar du förloppet.