CITAT (anncharlotte @ 04-06-2004, 23:50)
Att säja att katten ska gå lös för det är dens natur funkar ju inte riktigt, det gäller ju isåfall alla djur, vande vi våra hundar, fåglar, hästar ja allt vid att dom fick ströva fritt så visst skulle dom gilla det.
Jodå, det funkar att säga så... ;-) Nä, visst går det bra att ha innekatt, har ju haft det själv förrut, en cornish rex och en "bond"katt. De hade varann och rexen ville ju knappt gå ut ens på sommaren...
Men h e l s t vill jag kunna ha katt ute. Dels på grund av min allergi, och dels för att jag faktiskt tror att det är kattens natur. Hundar och hästar är flockdjur och är domesticerade sedan årtusenden, de ser människan som en medlem i flocken, och dessutom som l e d a r e n i flocken. Visst har människan haft katter omkring sig väldigt länge också, men det känns mer som det är katten själv som väljer om den vill leva med människan... Det är det som är så speciellt med just katter, att de ä r självständiga. Den katt som tyr sig till dig gör det inte för att den måste, utan för att den vill. Så tror jag iallafall...