CITAT (Bengalow @ 31-07-2009, 16:24)

Vi köpte vår på Lidl, Parkside, ca 1800 kronor om jag minns rätt, en med knivar, effekten 2500 W maler de flesta grenar upp till 40 mm. Den fungerade så fint att vi köpte en till min dotter också. Extra knivar kan man kan köpa från en återförsäljare i Finland. Dom kom "nästan gratis" på posten....Jag är mycket nöjd.
Vilken desibelnivå hamnar maskinen ?
Måste man slipa knivar ofta ?
CITAT (skogstroll @ 31-07-2009, 13:40)

fundera lite på vad du ska ha flisen till. ska du bara ha till komposten eller nåt som inte kräver så mycket finess så går ju vals jättebra. Tysta är de också. jag köpte en valskvarn vilket visade sig vara helt fel för mig eftersom jag ville göra lite fina gångar på tomten. Bauhaus hade blandat ihop flis-prov-burkarna så det blev helt fel

jag gick väl kompostkvarntankar förra året också och läste då någon artickel och jämförelse.
Då kom jag fram till att den ultimata kvarnen existerar inte för mig, för jag fattade att den ska ha valsar för att vara tyst och jag ville få ut resultatet av knivar
Jag har täckodling så jag kommer inte kompostera mycket av kvarnat material,även om ja har två varmkomposter ( dessa räcker för hushåll och smårens från trädgården).
Så jag skulle vilja få ut det fina med tanke på gångar i trädgårdslandet också. Funderar och funderar ...