Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Egen gödning
          marcus24
          Inlägg 03-08-2009, 16:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 11 594

Hej!Jag har lite frågor angående gödning.
          Nu är det så att jag har löst pulver med N, P, K och mikronäring, vad är optimala NPK förhållandet, för att växterna och blommorna ska må bäst. tänkte om man har 4 st flaskor( 0,5 liters PET) och har i ca 0,5 liter vatten, i vardera flaska.
          Sedan tar man exempelvis 1 ml? av den koncentrerade lösningen från vardera flaska och sprutar i 1 liters vattenkanna och fyller upp kannan med vatten.

hur mycket koncentrerad NPK och mikronäring ska jag ha i vardera flaska?

N väger 1,32 g/ml
          P väger 1,08 g/ml
          K väger 1,44 g/ml
          mikronäring väger 0,7 g/ml

hoppas att ni förstår vad jag vill få fram här..är dålig på förklara smile.gif

mvh/Marcus

Redigerat av marcus24: 03-08-2009, 17:12

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Nauti
          Inlägg 04-08-2009, 22:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

Antar att det är PMDD du talar om. Jag har varit inne på samma spår själv men slagit bort tanken eftersom jag antagit att det skulle bli för svårt. Om du kommer fram till någonting så får du gärna skriva här så kanske jag kan använda mig av det också.

Eftersom det används inom akvarium och liknande så kanske de har bra koll på doseringar och så. Akvarister brukar vara ganska duktiga på sådant, starta en sådan här tråd på Zoopet så kanske du kan få hjälp.

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 02:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon