Ja nu har det gått ett par dagar sedan jag startade tråden, och har tänkt mycket på det här forumet, det är inte första gången jag är med i trådar ang Round up, och jag har alldrig förståt dom som odlar och använder sig av köpta gifter i odlingen när man odlar på hobby nivå.
Sylvia vill jag tacka för att hon var inne i tråden, men jag kan inte förstå hennes argument ang barn och jätteloka, om man skall ha barn med som argument så är det väl därför man skall odla giftfritt?
Till Gossen Ruda och andra som föredrar att använda Round up finns det inte någon tanke på grannar, naturvärden som groddjur mm? och jag köper inte "att det är upp till var och en" men o andra sidan så skall jag inte försöka att omvända gift förespråkarna här på forumet, det kommer en dag då Round up blir förbjudet det är jag alldeles säker på.
Mvh andersen.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|