Det är lite sorgligt att se hur en del saknar helt och hållet förmåga att tillgodogöra sig information utan att förvanska den, ingen nämnd och ingen glömd. Exempelvis att glyfosat är ett BEKÄMPNINGSMEDEL och inget annat. Fast det känns kanske bättre för egot att kalla det för gift när man skall hacka på dom som använder det. Det finns heller ingen som helst begränsning om hur "giftigt" det är eller alla skrönor om hur det direkt sugs ner i grundvattnet och förgiftar hela världen. Suck.
Jag håller också med om att går att klara sig utan att använda detta och andra medel. OM man har tid och möjlighet. Dvs i en del fall, i andra är det synnerligen svårt eller omöjligt. Det finns dock roligare saker att göra än att ligga på alla fyra i rabatterna 400 dagar om året, 25 timmar om dygnet och repa ogräs som direkt laddar för att komma tillbaka. Jag är lika övertygad om att jag och andra KAN använda detta och andra medel utan att förgifta jorden, ja inte ens närområdet eller den egna tomten. Önskar att andra också skulle kunna fatta det, men är skallen fullsmockad med förutfattade meningar är det kanske svårt.
Nu lämnar jag dock er för några dagar, jag skall ut till sommarstugan och bekämpa kirskål och kvickrot mm. Sprutfingret är laddat.