Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klematis Piilu, Spaljé och vinterfrågor
          Flinga
          Inlägg 03-06-2004, 13:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 22
          Medlem nr: 3 780

Jag köpte två klematis Piilu i helgen.
          Dessa planterade jag i varsin kruka och i krukorna satte jag också ner spaljéer. Tanken är att detta ska bli ett insynsskydd på vår balkong.

Problem nr 1 är att jag köpte klematisen utan att egentligen veta vad jag gav mig in på. Det är första gången någonsin med odling och växter för min del. Det jag undrar är vad man gör av klematisen på vintern? Vissnar den ner? Klipper jag ner den? Ska den packas in? Kan den stå kvar ute? Jag vet verkligen ingenting. Jag vet att jag bor i skåne *s* och har en balkong med eftermiddags- och kvälls sol :)

Jag köpte nog för små krukor också och spaljén tycker jag blev ful så då kommer vi till problem nr 2. Om man ska plantera om en klematis hur sjutton gör man då - om man inte ska klippa ner den? Den har ju redan hunnit snirkla sig runt spaljén, så att försöka plantera om och byta spaljén verkar ju aningens klurigt. Eller är det bara jag som inte begriper nått...

Vore tacksam för svar iaf :)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Flinga
          Inlägg 07-06-2004, 07:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 22
          Medlem nr: 3 780

Okej, tack för sitt svar!
          Ska försöka hitta lite mer info här inne. Tyckte inte jag hittade något om just den sorten jag köpt, men det kanske är ganska lika över lag...

Tack iaf! smile.gif

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          2 användare läser den här tråden just nu (2 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-12-2025, 02:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon