Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> En utmaning..., Behöver tips för plantering framför ful vägg...
          Arthemisia
          Inlägg 11-08-2009, 19:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20
          Medlem nr: 25 002

Hej alla, är ganska ny här, har läst en del inlägg under en tid och fått värdefulla tips och massor av inspiration! Nu skulle jag behöva ha lite hjälp... Jag vill plantera någonting framför huset (som ligger i Skåne) mellan två fönsterparti. Platsen är mitt på långsidan av huset (framsidan) och i söderläge. Hade förut en stor perennrabatt som nu är borta pga. dräneringsarbete förra sommaren. Efter dräneringen sådde vi bara gräs och vill inte ha någon rabatt längre utan hade först tänkt en stor spaljé med en honungsros - men av olika skäl blir det svårt att få till en spaljé på vår plåtfasad...

Nu tänker vi oss att ev. plantera några olika buskar och ev. någon ros som kan klättra på ett högt fristående buskstöd. Har nästintill bestämt att vi vill ha en vit gammaldags syrén bla. - men vad mer???? Snälla hjälp mig med förslag på fina buskar eller annat. Skulle man kunna blanda in ett elefantgräs t. ex. ?

Tacksam för hjälp...

--------------------
          Bor och odlar i Skåne, zon 1 på gränsen till zon 2

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Arthemisia
          Inlägg 11-08-2009, 21:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 20
          Medlem nr: 25 002

Tack för hjälpen så långt! Du gav mig flera nya alternativ att tänka på, blåregn är ju fantastiskt fina och skulle kanske kunna klättra på någon form av "ställning". Kommer du eller någon annan på nåt mer förslag är jag jättetacksam. God natt!

--------------------
          Bor och odlar i Skåne, zon 1 på gränsen till zon 2

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 00:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon