Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Grusa infart, behövs ett underlag
          LasseB
          Inlägg 13-08-2009, 07:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 513
          Medlem nr: 12 065

Ska grusa infarten till stugan i höst men vad behöver jag för underatbete.
          Har läst mig till att jorden borde vara så väl packad att det skulle räcka med markduk och ett lager grus, d.v.s inget bärlager.
          Vad är era åsikter?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          CeciliaR
          Inlägg 13-08-2009, 11:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 157
          Medlem nr: 12 378

Jag och min man gjorde om vår uppfart och breddade den rejält förra sommaren, en del av den var packad eftersom den varit uppfart i många år, andra delen var en bit av gräsmattan. Vi la duk, bara 3-5 cm bärlager som vi packade med maskin och så en tre cm grus. Blev väldigt bra och höll utan problem för den stora och tungt lastade lastbil som kom för att lämpa av gruset. Jag tror att man inte behöver vara så himla noggrann med bärlagret om marken inte är rörd på många år, i alla fall tänkte vi så och det fungerade fint för oss.

Jag vet inte om det är så lämpligt att lägga grus direkt på duken, kan tänka mig att det inte ligger lika stilla då och att man måste lägga det så pass tjockt för att inte duken ska komma fram på sina ställen att det då blir besvärligt att gå/cykla/köra på.

Redigerat av CeciliaR: 13-08-2009, 11:56

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 17:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon