Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gurkor i växthus
          Lillpluttan
          Inlägg 10-08-2009, 17:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 80
          Medlem nr: 25 017

Jag har några gurkplantor i växthuset, druvgurka "Double yield". Bladen har fått något vitt på sig, det dammar och fastnar i kläderna när man kommer imot bladen, men det sitter också fast så det går inte att borta bort från bladen. Någon som vet vad det är och om det är OK att äta gurkorna som växer på plantorna??

Några gurkor ser annorlunda ut än vad de brukar, mer gula och har en mer "uppsvälld" eller "vanställd" form, är de OK att äta??

Bifogar ett par bilder. Ett på bladen och ett på gurkorna. Gurkan till vänster i bild är vad jag kallar för "norma", de htvå högra ser inte ut som de brukar, ser missfärgade och missbildade ut.

Är en nybörjare med många funderingar confused.gif och känner mig fortfarande väldigt osäker när det gäller odling, men tycker att det är fantastiskt roligt!

Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Gurkblad.jpg ( 140.38k ) Antal nedladdningar: 132
          Bifogad fil  gurkor.jpg ( 99.29k ) Antal nedladdningar: 110

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lillpluttan
          Inlägg 14-08-2009, 18:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 80
          Medlem nr: 25 017

Jo, det är verkligen roligt med växthus! Man får lära sig av sina misstag...

Växthuset fanns här när vi köpte huset, men jag är inte riktigt glad för han som har satt upp det har slarvat. Det är helt skevt och takluckorna stängs snett och det blir en glipa på ca 2cm på ena sidan på varje fönster som släpper in kall-luften på nätterna. Vi har satt plattor som golv och jag odlar allt i krukor.
          Planerar redan för vad jag ska testa att odla nästa år...

Anna-Karin

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-10-2025, 19:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon