Jag har 5 plantor. 2 thor och 3 redskin.
Redskin är en väldigt liten buske, typ 40 cm. Alla de tre har haft kanske 10-15 paprikor på sig. en har alla mognat på och nu när jag skördat har den börjat blomma igen. de andra två har fullt med gröna stora frukter på sig.
Thor har massor av paprikor på sig, har inte räknat men säkert över 20 på varje planta, men den var väldigt mycket senare så jag hoppas de hinner mogna. Den blommar fortfarande för fullt.
Jag har planterat ner dem till 1a bladparet när jag planterat om men det har inte varit så mycket, jag hade dem i 16 grader och med ljus tills de flyttade ut i växthuset så de var ganska små då. De har blivit väldigt kraftiga, thors stam är nog ca 2 cm i diameter.
De står i 12 literskrukor, en redskin står i en 7 liters, den har satt lika mycket frukt ändå.
Jag hade båda i växthuset först. för en månad sen flyttade jag ut den ena, men den mår inte så jättebra, bladen är rätt ljusa och en del frukter har ramlat av. Jag tror inte den gillar vädret. Funderar på om den ska få flytta in igen.
jag tror inte att jag ska övervintra någon planta, det gick så bra att dra upp dem från frö så det känns enklare.
Thor finns på Frö med Posten såg jag
http://www.froshopen.se/paprika-thor-p-2430.html, den är väldigt dyr, men det var nog samma pris på Plantagen
Redigerat av Malin_MeL: 17-08-2009, 14:21