Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fiffiga verktyg..., ...kräver att man är smart!
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 16-08-2009, 14:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem nr: 14 406

Nu har jag just beskurit lite i min högvuxna rönn. Vet inte om tiden är den rätta, men jag tog bara de högsta skotten och lite på sidorna som är i vägen. Jag fick låna min pappas smarta sekatör på en lång pinne, med snöre att dra i för att klippa av grenen. Den var väldigt praktisk och lättanvänd. Men rönnen är hög så för att nå fick jag klättra upp i trädet. Inte så lätt eftersom jag fått ryggkott efter för mycket slitande med grenar och ris från två nedsågade björkar, men jag ville fixa det där, det var inte så mycket som behövde tas bort. Det var lite trassligt med den långa linan till sekatören när jag klättrade inne i rönnens krona. Och skaftet var ganska långt, det fastnade och hakade i bland grenarna, men fint blev det. När jag var klar och lyckats ta mig ned försökte jag få ned sekatören. Den hade jag hängt på en gren för att få händerna fria när jag klättrade. Jag fick rycka och lirka för att få ned sekatören och då släpper skaftet! Jag inser förvåntat att jag står på marken och håller i skaftet, men sekatören är kvar där uppe! Hur gick det till?
          Generat ser jag att det är teleskopskaft på sekatören!!! Det var ju därför linan var så lång! Sekatörens skaft gick att göra jättelångt om man bara vred lite på skaftet och drog ut det till lagom längd. Smart va?
          Anna-Karin

--------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          renate
          Inlägg 17-08-2009, 20:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Utan min sekatör med teleskopskaft skulle jag inte kunna klippa många träd.Köpte den för 99:-kr på Landmännen för några år sedan,himla bra grej,det finns en såg till den med men den vet jag inte hur jag ska montera på men kommer väl på det så småningom.

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 07:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon