Vilken härlig lista du har gjort Nina och vilka trevliga planer ni har med rosengård och pergola.
En av rosorna du räknat upp är en av mina favoriter! Mme Alfred Carriére, ljuvligt vacker ros med härlig doft. Den har jag haft i ett par år nu och jag är väldigt nöjd med den! Jag har den i en rosbåge och där passar den jättebra. Den är inte så buskig utan får långa relativt mjuka grenar som är lätta att leda rätt i bågen. Underbart vackra blommor med doft. Inga sjukdomar har den haft, däremot går bladlössen rätt hårt åt de tunna nya skotten på våren men den klara det ocså (man klättrar ju inte direkt upp i bågen och klämmer löss). Jag köpte min som en barrotad liten ynklig planta men den blommade redan första året. Däremot var år två en besvikelse och jag fick inte en endaste ros. Därefter har hon inte gjort mig besviken utan blommar villigt hela säsongen.
Wrams Gunnarstorp och Compassion har jag köpt i år, så där är det för tidigt att säga något om hur de är, men Wrams Gunnarstorp har växt otroligt mycket under sommaren både på höjden och bredden. Härlig färg på den rosen och jag tycker det är snyggt med de lite nickande blommorna.
Favoritbild av Mmm Alfred Carrière mot blå himmel kommer här!
090803mmalfredkvallsljus.jpg ( 64.29k )
Antal nedladdningar: 49CITAT (svennis @ 17-08-2009, 21:35)

Trevlig lista!
Jag har som jag kan skicka dig nu i höst.. om du
vill ha på egen rot
ALCHYMIST
ÉTUDE
Gruss an Zaaber
Mme Sancy de parabere
Rosenholm
WRAMS GUNNARSTORP ..
Kan inte låta bli att sticklingsföröka..
STARKODDER har jag lovat Krister Cedergren att inte föröka
/svennis
Oj oj så spännande med alla rosor som du kan sticklingföröka. Då vet man vart man kan vända sig om man vill köpa en rotäkta ros.