Cilla, jag har vid några tillfällen faktiskt tejpat fönstren. Det blir bättre men det hjälper inte helt och hållet då väggarna och golven också är hemskt dåligt isolerade. Vad det gäller dörren har jag det som Helen, det går att se ut även när dörren är stängd... Innerdörren är inte helt tät den heller.
Nä, jag skall inte underhålla er med alla skavanker som mitt hus är behäftat med, men resultatet av dessa är i alla fall att det inte går att ha vilka växter som helst inomhus. De växter som strukit med är som sagt Sharon, samt en del tunnbladiga Hoyor som jag tror inte har klarat den uttorkning som blir följden av att vi måste elda som tokiga för att inte frysa ändan av oss.
Trots allt detta elände trivs jag otroligt bra med att bo som jag gör. Tyst och stilla på nätterna, stjärnhimlen är alldeles fantastisk att titta på när man inte får mörkerseendet förstört av en massa gatlyktor, jag kan gå hundra meter bort från huset och hämta trattkantareller på hösten plus en massa andra fördelar.
Sen bor jag extremt billigt, huset var inte dyrt och veden kostar ca 5000 kr per år. Så på det stora hela är jag egentligen jättenöjd!