CITAT (MariaS @ 22-08-2009, 22:30)

För ett och ett halvt år sedan identifierade du bladen på min paprika som att de led av kvävebrist, varefter den dog! Så ifrågasätt inte dina egna ord idag! Det är din "visdom" som återspeglar sig nu!
jag förstår inte heller varför jag säger emot mig själv ( dock vet jag inte ens vad jag skrivit).
men det jag skriver om här handlar om UNDER vintern. och då dör inte en paprika av näringsbrist, förstår du?
handlar det däremot om näringsbrist under tillväxten när dom använder näring. så är det en helt total skillnad. uppfattade du det nu?
tillväxten av Paprika beroende hur den står är från våren till hösten, jag skrev innan i tråden att paprikor/chili ska ha näring till sept och därefter ska man trappa ner till att sluta helt under vintern och bara ge vatten, inget konstigt där. hänger du med än?
att ge den näring under vintern när den ska vila är inte bra, att störa rötterna under hösten-vintern är inte heller bra OM den ska vila och vinterförvaras.
så säger jag emot mig själv för 1,5år sedan så visste jag väl inte bättre då vad vet jag.
Redigerat av flaxss: 22-08-2009, 22:08