Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Riddarsporre, När och hur så dessa.
          Tesoj
          Inlägg 01-06-2004, 15:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20
          Medlem nr: 3 643

Fick en massa riddarsporre frön av mamma i höstas. När och hur ska dessa sås? Tacksam för er hjälp.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fleischer
          Inlägg 08-06-2004, 20:52
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 42
          Medlem nr: 3 407

hakar på med en fråga, har frön av riddarsporre. Kommer så dem som föreslagit nu i veckan. Min fråga: om jag inte vill plantera ut på växtplatsen, utan vill övervintra dem till nästa år, hur gör jag då?

Har funderingar på att bygga en kallbänk. Hur hanterar jag växterna i bänken över vintern? bara att glömma.. eller vatten (det fryser väl?)...

hörde ett annat tips om att gräva ner krukorna backen och täcka med löv och gräs (det har vi gott om) för att sedan ta upp krukorna när det är dags för plantering på våren... är detta att rekommendera framför kallbänk? hur gör prffs som kerstin?

sen undrar jag också om det är för sent att göra likaledes med svarta perenna violer. Undrar också om ni har fler tips på vad jag kan köra för perenner nu frn mitten av juni (färdiga för blom nästa år då alltså).

tjo och tjing, läderstring

HÅkan

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 15:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon