Hittade den här tråden när jag sökte info om min älsklingspelargon. Jätteroligt att läsa om andras favoriter! Av de som nämnts här har jag, och gillar skarpt, Emma (mycket sötare färg än de tulpanpelargoner jag haft tidigare), White Splash och Madame Thibault.
Nu måste jag fråga er om någon känner till min favorit - Mary Rose? Vet inte om jag är en dålig googlare, men det enda jag får träff på när jag söker på nätet är Austinrosen.
Jag köpte Mary Rose på Lisebergs Trädgårdsdagar förra året, minns inte var, bara att det inte var hos Pelargonfönstret. Blommorna är ljuvligt rosa och ser ut som små rosor. De ser inte ut som blommorna hos de vanliga rosenknoppspellisarna, utan mer som små riktiga rosor. Snälla, säg att nån känner till min pelargon

!
Om inte någon annan har en bild på rosen, så kan jag kanske fixa en till helgen (ett problem är att pelargonen är på landet 22 mil härifrån, det andra problemet är att min kamera har pajat, lösningarna kan vara att jag faktiskt åker till landet på fredag och att jag lånar grannens kamera).
/Helen
Redigerat av Paeonia Lactiflora: 24-08-2009, 19:18