Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Träd i uterum, Vilka sorter är lämpliga
          AnkiHbg
          Inlägg 09-05-2004, 20:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 54
          Medlem nr: 753

Hej
          Jag skulle vilja ha råd om vilka träd som kunde vara lämpliga att ha inne i ett uterum där temperaturen kan variera ganska mycket, plus att det är kallt på vintern ibland lite under noll grader, plus att jag måste ha det i en kruka.

Har mycket tomat physalis paprika o gurkplantor nu, men skulle vilja ha det lite mer lummigt högra upp...

Någon som har någon erfarenhet av att odla typ fruktträd el något exotiskt träd i kruka, hur stora behöver dom vara etc..

Mvh Anki i Hbg

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla
          Inlägg 09-06-2004, 01:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Pelle - vilken vacker bananplanta du har! Såg bilderna i ditt album på de små rotskotten i backen också.

Jag har haft samma upplevelse med banan i kruka. Moderplantan dog och när jag skulle använda krukjorden till annat fanns där ett par nya skott.

I sitt naturliga tillstånd lever ju bananen så; växer så det knakar, blommar och ger frukt, dör och skickar nytt skott upp från gamla roten. Jag har för mig att man i Mexiko sade mig att bananplantan är två-årig. När jag såg de nära 10-meter höga plantorna hade jag svårt att tro det, men det kanske var sant.

Bananblomma - utsökt i sallader

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 16:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon