CITAT (landfors @ 27-08-2009, 09:56)

Vi är inte 100% säkra på att det var en snok för min man som blev biten märkte inte själva bettet förrän efter ett tag. Ha satt i en skogsbacke när ormen slog till. Det gjorde tydligen inte särksillt ont, konstigt nog, för handen såg ganksa läskig ut efteråt. Men vi gissar på snok då det helt klart var ett ormbett och det blev ganska läskiga blåsor som varade men ingen häftigare rekation för övrigt. Läkaren som tittade på bettet satte in antibiotika just för att det lätt blir svårläkta infektioner efter ormbett.
Med 3 barn som springer runt i trädgården och en snok som bosatt sig på vår lilla tomt blev konkurrensen om utrymmet för hård. Jag hade annars tänkt mig att ormen borde kunna sätta skräck i sorken så de bestämde sig för att flytta. Nu får jag väl pröva med en batteridriven sorkskrämma om inte grannens katt lyckas begränsa sorkarnas framfart. Jag föredrar dock katter...
Kasta inte ut pengar på sorkskrämman. Den fungerar kanske i max 6veckor, sen har sorken vant sig och kommer tillbaka. I mina skrämmor byggde t.o.m. sorkj***arna bo!