CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 31-08-2009, 16:47)

Jag fick igår eller förrgår reumatikertidningen och där skriver dom om influensavaccin.
Har inte läst hela artikeln än men jag det lilla jag läste imorse så tycker dom att man skall ta vaccinet. Även den årliga vanliga influensavaccin
Du får gärna PMa mig när du läst den, Elisabeth, för jag vill inte ta den om det gör att jag går ännu sämre sen. I höstas när vi tog vanliga influensavaccinet så fick t.ex. min chef inte ta det för att han är reumatiker, men oss andra frågade de inte ens. Knepigt. Sämre har jag blivit, men om det beror på vaccinet eller annat kan jag ju inte veta.
CITAT (henriks @ 31-08-2009, 17:40)

Nä, så då är det ju bättre att du går till jobbet, troligen gör ett dåligt jobb eftersom du är sjuk, smittar ner entreprenadingenjören så att denne inte upptäcker det misstag underentreprenören gör när han går till jobbet trots feber och i slutändan dör någon oskyldig på grund av en balkong som ramlar ner???
"Lite" hårddraget, javisst
Även om alla skall göra det man är bra på normalt, borde man i alla organisationer med mer än en person se till att det finns någon mer som har ett hum om hur man löser akuta problem.
Tänk om du skulle bli så sjuk att du inte KAN jobba? rent av dör i en olycka? Om det inte finns rutiner för hur det skall hanteras så lär ju företaget gå omkull inom någon vecka då?
Vi har på jobbet ganska strikt skillda arbetsuppgifter, och pappershögarna har växt en del på mitt skrivbord när jag varit hemma med influensan, men inte f-n går företaget under för det. Akuta problem är lösta på ett eller annat sätt, mindre akuta lagda på hög.
Du kanske ska läsa mitt inlägg lite noggrannare, Henrik.