Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Det här med rugosor..., Är de fina?
          flouee
          Inlägg 31-08-2009, 11:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 418
          Medlem nr: 24 643

Jag har precis börjat intressera mig för rosor, och funderar på det här med rugosor.

Den bild jag har av dessa, är de ofta ganska tråkiga och fula (eller i alla fall intetsägande) buskar med oansenliga blommor placerade i diverse kommunala planteringar. Jag har dock insett att många utav er här är väldigt förtjusta i dem, bl a för att de är härdiga och friska.

Så min fråga är: Den bild jag har av rugosor, är den "korrekt", eller är de sorter som man har hemma i trädgården andra än de kommunen brukar använda sig av?

Jag tänkte plantera en häck för lite insyns- och vindskydd, och funderade på att använda rugosor. Men jag vill ju helst undvika de tråkiga buskar som jag är van vid att se...

--------------------
          Villa i Göteborg (zon 2)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          AK i Sura
          Inlägg 31-08-2009, 20:32
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 137
          Medlem nr: 25 023

Suck suck vilka vackra bilder, jag ska också ha någon mer Rugosa. Har både Louise och therese Bugnet och det är väldigt vackra rosor. Köpte också en Ritausma tidigt i våras och den gillar jag verkligen.
          Bland Kajsas fina bilder så föll jag som en fura för Wild Edric, kan tänka mig hur gott den doftar.
          Min "köpa nästa år" lista börjar bli lång, får nog sätta mig ner och planera under vintern. Fast på vintern tror jag alltid att min trädgård är dubbelt så stor som vad den är men det är alltid kul att drömma lite.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 04:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon