CITAT (nina L @ 27-01-2003, 20:52)
Hej Anki
Har du en sån där "jordgubbstunna" från Willab Trädgård? Jag har precis beställt en sån. Har du odlat flera år i den eller endast i sommar med den mindre lyckade teptation odlingen? Jag som hoppas på en frodig jordgubbsodling på höjden i min lilla trädgård.

Nina L! Jag har bara haft den en säsong, men i sommar ska jag flytta ut den i fria luften och sätta någon "vanlig" jordgubbssort i den. Det som jag upplevde som problem med tunnan, var att få vattningen att funka. Det finns ett rör, typ dräneringsrör, i mitten på tunnan - i det röret ska man vattna. Det blir då mest vatten i de nedre regionerna på tunnan, helt naturligt, och man får passa på med massor med vatten ovanifrån också, annars tenderar en del "balkonger" att vilja torka för mycket. Men, men, om man har den utomhus går det säkert bättre, regn brukar ju inte vara någon bristvara!
Jag tror nog att smaken på gubbarna blir bättre om de får växa till sig i lagom takt, i växthuset, och särskilt i somras, fick de nog för mycket värme....