Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Det här med rugosor..., Är de fina?
          flouee
          Inlägg 31-08-2009, 11:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 418
          Medlem nr: 24 643

Jag har precis börjat intressera mig för rosor, och funderar på det här med rugosor.

Den bild jag har av dessa, är de ofta ganska tråkiga och fula (eller i alla fall intetsägande) buskar med oansenliga blommor placerade i diverse kommunala planteringar. Jag har dock insett att många utav er här är väldigt förtjusta i dem, bl a för att de är härdiga och friska.

Så min fråga är: Den bild jag har av rugosor, är den "korrekt", eller är de sorter som man har hemma i trädgården andra än de kommunen brukar använda sig av?

Jag tänkte plantera en häck för lite insyns- och vindskydd, och funderade på att använda rugosor. Men jag vill ju helst undvika de tråkiga buskar som jag är van vid att se...

--------------------
          Villa i Göteborg (zon 2)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          flouee
          Inlägg 05-09-2009, 17:52
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 418
          Medlem nr: 24 643

Jo, det är ju klart, angående det estetiska... Just nu lutar det åt att kanske bara ta två sorter, t ex Wasagaming och Wild Edric... Kajsa verkar ju helt föräldskad i den senare, och Wasagaming verkar också ytterst fin... Blir det en konstig kombination?

Förresten, går det att få tag i Wasagaming utan att beställa från t ex rosenposten? WE har jag sett på bogrönt, men inte Wasagaming...

Appråpå rotspärr - hur gör man enklast en sådan?

--------------------
          Villa i Göteborg (zon 2)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 04:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon