Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är det ogräs eller oregano?
          jo_1
          Inlägg 05-09-2009, 19:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 91
          Medlem nr: 15 414

Jag har precis varit ute och tagit lite färsk oregano till matlagningen och såg då att marken/jorden runt oreganon var full av något som skulle kunna vara oregano. Jag kan ärligt talat inte känna någon ksillnad om jag gnuggar de små bladen i handen och luktar, eller om jag gnuggar de stora som jag vet är oregano.

Min fråga är nu: Finns det ogräs som liknar oreganon? De små var lite "reviga" om det kan hjälpa något? TYvärr är min "låda" med kryddor otroligt eftersatt, så jag har inte rensat vare sig ogräs eller något annat i lådan på läänge.

Om det nu är oregano, så blir jag överlycklig, för jag vill ha den på fler ställen. Den lockar ju till sig grymt många fjärilar, så jag skulle kunna tänka mig att ha oregano i långa banor!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Grå
          Inlägg 06-09-2009, 07:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Ja jösses, jag höll på att säga att den fördubblar sig för varje år. Låt de små stå kvar till nästa år innan du rensar bort dem så ser du ju vad det är. Mest sannolikt är det det iallafall.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-07-2025, 05:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon