CITAT (MariaS @ 03-09-2009, 13:10)

Du kan börja med att ställa dem på marken där du vill ha dem. Fodra eller måla dem gör du bara om du vill, men det är inte nödvändigt.
Sen klär du hela botten, gärna lite upp efter kanterna, med tidningar. Hela tidningar som de är. Sen kan du i princip börja kompostera i botten på alla kragarna i år.
Nästa år är det dags att fylla med jord, när det börjar bli dags för sådderna. Plantjord, ko på påse, kompostjord är sånt man använder. Däremot är det olika hur mycke man använder av vart, beroende på vad man ska så och odla.
Kolla runt lite under hösten, du kanske hittar någon som har bra billig matjord till rätt pris, som du kan grunda pallkragarna med nu i höst, men fyll inte ända upp. Du kommer i alla fall behöva fylla på med ko på påse, för att få ett bra näringsinnehåll.
Tack så hemskt mycket för att du tog dig tid att svara!
Min man kom hem med fyra pallkragar igår, nu har jag bestämt mig för var de ska vara och har lyft dem på plats. Ska leta efter lite tidningar att sätta i botten nu då.
Men jag måste fråga, är det någon skillnad vad man komposterar i pallkragarna, eller går det bra med allt?
Det här är så roligt, jag kan redan föreställa mig hur det kommer att kännas när jag får skörda de första grödorna, och barnen får plocka direkt från plantorna!