Ja, palmer och andra exoter skulle inte vara lika roliga längs medelhavet. Det ska vara lite-ganska mycket kämpandeför att få dem att överleva. Där går ju allt.
Har du köpt något från svensk vinodling då?
Jag tror jag ska köpa tio pinot gris eler pinot noir eller ortega och plantera på det stället där syrenerna stod. Det lutar åt ortega som mognar tidigt. Solen går ner ganska tiigt här på hösten, bakom alla husen, men det blir dock varmare här. Ska ha två-tre rader som varda är ca 3 meter långa. Som avgränsning ska jag ha en camellia (vinterhärdiga camellias från USA)
Inget gräs eller andra växter i vingården utan endast sand och brunjord o eventuellt lite medelhavslera. Det ska ju vara den äkta varan, precis som nere på kontinenten. Vinpress och liknande har jag nog inte råd med så det blir att göra något på slöjden och trampa själv so det var förr i tiden

Vinerna här kommer att bli mycket goda och innehålla extra mycket socker med tanke på att det blir väldigt torrt här på sommaren(vanligtvis) och ganska varmt och stabilt(dock inte nu!)