CITAT (blomkronan @ 10-09-2009, 06:38)

Häftig. Vad roligt att se
Jag har haft mina direkt i jorden en har blivit ca 1 meter den andra är något mindre... Jag grävde upp dom i går och satte i kruka. Har du dina i kruka?
Hur var det med tamarillon... kunde man ha den inomhus?
(Tänkte testa... en inne och en i boden.)
Hoppas dina frukter hinner mogna det vore ju så kul

ja den har verkligen satt fart i sommar, och än får den nya skott och blad. egentligen vill jag inte beskära den. men det måste jag nog om jag ska få plats med den.
jag hade den i jorden en sommar, och den verkade trivas med det. men nu har jag haft den i kruka istället. och det har jag för att jag dels bor i lägenhet och vill ha allt i krukor (svårt att gräva ute) plus att jag vill kunna ta in den under frostnätter och sedan sätta ut den igen. men det blir en himla passning med vatten och näring. bladen stoppar ju regnet också så det når ju inte ner i krukan.
min var i källar förrådet i vintras där håller det ca +15c och är mörkt. men tyckte inte det blev så bra då den växte hela vintern och fick långdragen blek vintertillväxt. denna vinter tänker jag prova att övervintra dom som vanlig krukväxt med extraljus (det har jag gjort innan med andra plantor men inte med min största). så det vet jag funkar på dom. men det går också bra att övervintra den svalt (ca +1c +10c) och mörkt/eller ljus.