Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ärvt hibiskusar
          Mikado
          Inlägg 12-09-2009, 10:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 25
          Medlem nr: 13 161

Min mamma hade köpt massor av hibiskusar för några år sedan. Jag fick ärva dem. Och jag har märkt att de skjuter mängder av nya skott nu. De var retartderade från början och blommade knappt alls. Men nu har de även en hel del knoppar och jag tycker att blommorna är så vackra. Hur ska jag sköta dem på allra bästa sett snälla hjälp mig! Erfarenheter ich tips mottages väldigt tacksamt! Vad är viktigast när det gäller hibiskusar? Två av hibiskusarna är mjuk och lite lös så jag börjar bli orolig!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Dilara
          Inlägg 12-09-2009, 10:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 590
          Medlem nr: 8 879

Härligt med hibiskusar, hur många har du nu? Kommer du få plats med dem? De skott som kommer kan bli mycket stora och täcka allt annat om de får ljus.
          Det viktikgaste med hibiskusar är just ljuuuuuus. Desto mer ljus, desto större planta. Med mycket ljus menar man både bra ljus, alltså inte för mycket skugga, och en stor ljusyta, alltså ett stort fönster. Stora exemplar behöver vattnas varje dag och en omplantering skulle vara till nytta om de är för stora för sina krukor. Minsta torka kan få stora plantor att sloka, kanske därför dina är mjuka och lösa, för det är så de ser ut när de är törstiga. Jag säger därför hellre mycket vatten än lite vatten, och då speciellt till stora plantor som man ofta får.
          Rumstemperatur är idealt. Direkt solljus uppskattas också, men inte hetta. Skugga plantorna med persienner då solen skiner som starkast så trivs de mycket bättre.

--------------------
          • I am the hibiscus witch! • Mälaren zon 2-3 •

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 13:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon