CITAT (Grå @ 12-09-2009, 07:53)

Inget alls, jag bara undrade. Det var ett lite konstigt uttalande annars, eftersom inga av mina kattor som fått ungar innan kastrering eller p-piller har blivit konstiga eller egna, utan fungerar som helt normala kattor ska.
Men om du är så helt säker på att det är på det viset så är det väl då då. Vad vet jag, jag är ju bara en simpel bondkattägare....
Fast då tror jag nog att du missförstod mej, det jag skrev var att risken finns att katterna går fertila ett tag innan man kastrerar dom , lägger sej till med dåliga vanor, som revirmarkering mm. Inte på nått sätt att dom blir konstiga, utan helt enkelt att dom reagerar på ett för en fertil katt helt normalt sätt.
Men det är ju ändå vanor som man som kattägare helst slipper.
Detta gäller varesej det handlar om bondkatter, huskatter eller raskatter, nån skillnad finns det inte där, men risken är ju större när det handlar om en innekatt, det får jag hålla med om.
Men jag önskar verkligen att uppfattningen att en hona måste få en kull innan hon kastreras försvann, för utan tvekan föds det en massa kattungar som ingen har nått som helst intresse av och som går en väldigt osäker framtid till mötes.