CITAT (jo_1 @ 10-09-2009, 01:02)

Först och främst: Vad tråkigt att ni fick ta bort er misse! De lämnar ett tomrum man faktiskt inte trodde var möjligt!

Jag har två katter nu, den ena 13 år och den andra 8 år. De var inne hela tiden ända tills för ca 2 år sedan, då vi skaffade vårt sommar-ruckel ute på en ö. I stan har de aldrig varit ute annat än i koppel och då kanske totalt tio gånger på alla år.
De älskar verkligen att vara ute och den yngsta har till och med börjat jaga möss!
När vi inte är vid sommarstället, bor vi i lägenhet, och det funkar jättebra att ha dem inomhus där. De klagar aldrig på att de inte får gå ut.
Så jag skulle nog skaffa en nu snart om jag vore er, och "drilla" den inne och med er först. En bra bonus kan ju bli att den, som våra, inte kissar eller så ute, utan går in för att gå på lådan. Detta medför att grannarna slipper få kattbajs eller kiss i rabatterna.
Det där med en eller två... Jag har alltid haft minst två, men då är de ju inne den mesta tiden. Det känns bäst för min del att ha två om de är ensamma inomhus hela dagarna när man jobbar. Om den är ute, så kanske den hittar kompisar och då kanske det inte spelar lika stor roll? mina har iaf mycket nöje av varandra!
Vi är också på jakt efter en "ny" misse, eftersom den äldsta är lite trött och den yngre vill ha en kompis att leka med. Så vi får hoppas att vi bägge hittar var sin ull-tott snart!

Jag har tretton stycken. De skiter med största sannolikhet ute, både i mina och andras rabatter, men de kommer också lika gärna in utifrån och sätter sig direkt i lådan.
Den äldste är ca 6 år och de yngsta är
12 veckor och de jagar allihop, trots att de hela tiden har tillgång till mat. (Det finns ju någon gammal bonnamyt som säger att katter inte jagar om man ger dem mat - riktiga katter jagar oavsett.)
Kompisar får de inga utomhus för kommer det hit en främmande katt får den lägga benen på ryggen. Grannens katt kom upp en sväng och skulle hälsa på och den scenen såg ut ungefär som i Hollywoodfilmernas gängscener i övergivna garage. Mina katter vill inte ha fler "kompisar", de har fullt upp med att stå ut med varandra.
Red. felräknat vid morgonkaffet. Det är ju september nu. Katter som är födda i Juni är verkligen inte 8 veckor
Redigerat av Grå: 10-09-2009, 13:23