CITAT (Cilla @ 28-01-2003, 13:06)
Tommy - var det inte du som grävde upp gamla gräsmattan med maskiner? Sådde du i höstas eller ska du så i vår? Valde du frö - minns vad det stod på fröpåsarna?
Jodå det var jag. En hjlulburen runtomsvängande Cat 206 med breda planeringsskopan skalade av översta lagret mossa/gräs, tog med oönskade buskar med rotsystem, planade till och fixade lite slänter med skrapet.
Körningen fram och tillbaks blev minimal och överskottet kördes undan med vår dumper (familjeföretag i byggbranschen) så jag tror inte att tillpackningen man är rädd för blev så allvarlig.
Jag har inte hunnit så ännu... det återstår utläggning av matjord och lite annat först, vilket får vänta till i vår.
Hade tänkt använda mig av Weibulls Park eller Villa när det gäller fröval, men inte på det hela klar hur jag skall gå till väga i förberedelserna av marken, tex om jag skall lägga sand först och sen matjord, kalka innan eller inte osv. Att det blir mycket jobb är väl det enda jag är säker på. Gräsmattan är på drygt 1000 kvadrat.