CITAT (flaxss @ 17-09-2009, 12:55)

tack
till våren kan du plantera om dom i större krukor 10-20-30L, odlar du dom i krukor/hinkar så ökar du hela säsongen.
dock jag har aldrig haft så stora krukor till mina plantor och dom har växt bra ändå problemet är att dom lätt välter ö.ver.CITAT (flaxss @ 17-09-2009, 17:56)

klipper du i mellan två noder, veck, bladpar så kommer stumpen dö till nästa friska nod, veck, bladpar så det är inte alls att klippa var som helst. plantan överlever dock detta men det kan ge fula sår och man kan få in röta/svamp/mögel.
när du klipper så klipper du strax ovanför ett bladpar, nod, veck. då läker såret fint som det inte hade gjort annars om man klippt fel.
CITAT (flaxss @ 17-09-2009, 20:05)

i den döda veden kan det komma in röta och skit som man inte vill. därför ska man klippa RÄTT så att såren läker utan att dö. detta gäller ALLA buskar och träd, men physalis är känsliga och måste klippas rätt för att läka bra.
angående övervintring har jag inte skrivit att det skulle va några problem. har övervintrat mina plantor i alla möjliga olika ställen ( källare, rumstemperatur både mörkt och ljust, växthus) alla funkade utan problem.
kan jag vara mer övertydlig ?