Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Monstera förökning, enkel förklaring någon?
          Jowel
          Inlägg 21-09-2009, 18:55
          Länk hit: #1

Gäster

Alltså, jag har läst en del trådar här på forumet, men inte riktigt hitat någon som passar in på min fråga :S, det är nämligen som så att jag har en över två meter hög monstera som jag jätte gärna skulle vilja klippa ned, och sätta som sticklingar i en och samma kruka.. MEN, enligt det jag läst så måste varje "stickling" bara ha ett blad!?, det tycker jag låter lite tråkigt, för jag vill typ klippa den i tre delar, och sätta dessa i en och samma kruka, så att jag får en någorlunda stir växt.. annars kan jag ju vänta i flera år xD

och den största frågan, måste jag vänta tills våren, eller går det att göra nu?, det kanske är lite riskabelt,,, men den håller i skrivande stund på att skicka upp ett andra stort blad för sommaren, och nu nu slickar den verkligen taket... ( till saken hör att jag ärvt plantan, så jag har inte kunnat göra några ingrepp tidigare smile.gif )

någon som vet och kan hjälpa mej? tongue.gif

om ni och behöver och vill så kan jag posta en bild....

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          tepa
          Inlägg 21-09-2009, 20:26
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hej

Vänta helst till våren. Det finns en tråd om dethär redan, den heter "Monstra" felstavat, tror jag. Flaxss gav jättetydlig beskrivning hur man gör. Kan du söka på det ?

Hälsn Tepa

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 01:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon