Oj, jag kanske framstår som ogin när jag dumpar växter i komposten

men det är ju inte hela sanningen. Varje år krukar jag upp flera hundra krukor som jag säljer på växtmarknader och när vi själva har "Öppen trädgård" men jag skänker också bort massor till lotterier och till bekanta som ev. vill ha.
Men vissa växter går inte att sälja, bara i undantagsfall och det är växter som fröar av sig rejält eller är invasiva på andra sätt. Rudbeckior är populära och går att sälja (när de blommar) men de fröar av sig alldeles förfärligt - nu pratar jag om Echinacea purpurea "Magnus" har massor kvar och en hela rabatt som är alldeles full av dem som ska bort i nästa år.
Sedan är det väl så när man hållit på med trädgård så upptäcker man nya växter med andra kvaliteter som inte förorsakar lika mycket arbete och är vackra under hela säsongen, jag är inte någon vän av djungelträdgård...
Skänker mer än gärna bort växter jag inte vill ha, men jag kan inte åta mig att skicka per post. Har flaggat några gånger förut här men tydligen ingen i närheten som haft möjlighet att hämta.