Har försökt övertyga vänner med hund att de kanske skulle ger mer burkmat och kött men de är så fruktansvärt påverkade av sina uppfödare när det gäller torrfoder,sen är det ju väldigt inkört överallt att torrfoder skulle vara det enda saliggörande för hund och katt,överallt rekomderas torrfoder hos uppfödare veterinärer och Zooaffärer tyvär,det är ju väldigt komersiellt då flera är sponsrade på ett eller annat sätt av torrfodertillverkare,man kan ju tänka sig va besvärligt det skulle vara för Zooaffärerna om de bara fick sälja burkmat eller för alla hund och kattägare att bära hem en massa burkar,det handlar nog mycket om att det är bekvämt med torrfoder det är ju bara att hälla upp i en skål .Jag tror !och det är min uppfattning att många åkommor bland hundar och katter som tex eksem diarre njursten är en följd av torrfoderannvändning,det är inte naturligt för rovdjur att äta torrfoder med grönsaker spanmål och frukt.En vän sa att det skiter så illa när de äter burkmat

jag frågade då varför inte han åt torrfoder

dåligt argument tycker jag.En del blir väl sura på mig här nu

men jag tror att det bästa är blötfoder och mycket protein(kött)för våra husrovdjur och det mest naturliga.Sen får ju var och en till sist göra som de tycker är bäst.