Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gröna växter till Terrarie
          ploa
          Inlägg 01-09-2009, 20:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 25 860

Hej, jag är ny på detta forum och tänkte se om jag kunde få hjälp av någon/några här.
          Jag söker gröna växter som ska stå i ett terrarie, där det är från 24- 35 grader varmt och 70-99 % luftfuktighet och terrariet är ca 2 meter högt, vissa golvytor ar alltid fuktiga/blöta pga. att jag har automatiskt bevattnings system monterat i taket, så berätta gärna om växterna ska stå torrt eller blött.

Mvh Peter

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ploa
          Inlägg 17-09-2009, 18:08
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 25 860

ängsvädd: Menar du att jag måste vänta 1 år med alla köpeväxter innan jag sätter in dom? Jag har bara sköljt av dom jag har nu.
          Färska grenar.... nu fick jag lite att fundera på.

Orkidétjuven: Jag tror jag hittat boken nu, den är slutsåld i hela östergötland så det har varit ett jädrans letande.
          Angående plastormbunken stämmer det bra, har faktiskt 2 st i terrariet + en klängväxt, men resten är äkta biggrin.gif

Här är en länk till terrarie bygget jag gjorde, den är ganska jobbig att läsa igenom, men det finns en del kort där http://www.repti.net/repti2/index.php?MODU...037&ID2=183

Peter

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 23-09-2009, 20:29
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (ploa @ 17-09-2009, 19:08) *
          ängsvädd: Menar du att jag måste vänta 1 år med alla köpeväxter innan jag sätter in dom? Jag har bara sköljt av dom jag har nu.
          Färska grenar.... nu fick jag lite att fundera på.
          .....
          Peter

Ja, de är behandlade med kemikalier och inte avsedda att ätas vilket leguanen gör. Försök att komma över gamla växter från vänner o bekanta eller ta skott o driv upp växter själv.

CITAT (Orkidétjuven @ 23-09-2009, 01:57) *
          ......
          Jag vet att växter behandlas mot diverse saker och så men vad är retarderingsmedel?

Kemikalier för att få plantorna kompaktare och buskigare. Farligt att förtära.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 08:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon