Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Var ska man börja?
          lenora
          Inlägg 03-09-2009, 09:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 25 813

Jag ska börja med att säga att jag är en total nybörjare, som har blivit inspirerad och vill gärna börja odla grönsaker och annat roligt i min trädgård. Från min mans jobb har jag möjlighet att få gratis överblivna pallkragar, och jag blev överlycklig när jag hittade detta forum! tummenupp.gif

Men nu har jag läst, läst och läst här i pallkrageklubben-forumet, och kommer ingenvart. Var ska man börja? Måla pallkragarna? Ska de fodras eller inte fodras med plast, och vilken sorts jord ska man fylla dem med? Det verkar ju vara så svårt det här, olika grödor ska ha olika jord... har inte bestämt mig för vad jag vill odla än, men det kan jag väl bestämma först på våren då jag ska så? Vi har inte tillgång till någon jord/gödsel alls, och budgeten är ganska begränsad. rolleyes.gif

Någon som har tid att ge några konkreta och jordnära tips till en nybörjare som nästan tappar modet när allt blir så invecklat...? crying.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kvisten
          Inlägg 25-09-2009, 08:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 75
          Medlem nr: 24 140

Mitt tips odla något du tycker verkar roligt. Vi började i år och det blev dill, persilja, rädisör och sallad m.m. Det gick lite så där. Misstaget var kanske att vi köpte ett lass med jord kanske inte den bästa men det växte. Till våren får det bli jord förbättring. Jag har gjort misstagen med blommor tidigare att man köper det som är poppis men man kanske inte tycker det är så roligt eller fint och då tappar man sugen, så kör med det du är intresserad av.

Läs det du hinner i olika trådar, finns mycket olika tips och ideer!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 02:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon