Vi har Viasat i dagens läge och betalar en avsevärd summa för den. I denna ingår även Svts utbud. Varför inte ordna en tv-box för den som nu bara vill ha svts kanaler med kort. Viasat kan väl avstå en liten summa av den avgiften man betalar in och låta abbonenten få välja eller välja bort det utbudet.
Jag tittar aldrig på Svt. Har gjort det och bara blivit besviken då man inhämtat bra program och visat en säsong av den om och om igen. Har skrivit till dom och frågat, så får jag som svar att det inte är planerat att köpa in dom resterande säsongerna. Varför köra säsong 1 i repris i evigheter då? Och varför ska jag betala för något jag aldrig får ändå?
CITAT (ängsvädd @ 25-09-2009, 21:36)

hmmm - då har jag betalat i onödan ganska länge - jag har bara inomhusantenn vilket gör det nästan omöjligt att få in någon bild så jag har inte sett på TV på evigheter. Men i nästa vecka ska jag få parabol installerat - hoppas det funkar

Här gäller som så... så länge du har en mottagare dvs TV ska du betala avgiften. Att du inte får in via din antenn är det ingen som bryr sig.
I och med parabolen så har du ju tillgång till TV igen i alla fall.