CITAT (Huggorm @ 25-09-2009, 20:56)

Sedan kan man fråga sig vad för program som SVT bör visa. Personligen anser jag inte att underhållningsprogram hör dit, det kan dom andra kanalerna sköta mycket bättre. I kväll visas tex. Doobidoo, Skavlan och diverse filmer som är för dåliga för de andra kanalerna. Varför skall man betala för detta? Jag skulle kunna tänka mig att betala för en kanal med nyheter, väderprognoser, samhällsinformation och dokumentärer, fullständigt propagandafritt naturligtvis. Resterande kan den som vill få beställa från det kommersiella utbudet.
Programmen Doobidoo och Skavlan är de överlägset mest sedda programmen på TV just nu, de har dubbelt så många tittare som alla konkurrenter. Idén att kommersiell TV skulle göra program för alla tittare kommer aldrig att förverkligas, kommersiell TV gör bara program som passar deras annonsörer. D v s de vänder sig ENDAST till åldersgruppen 15-45 år, de som är yngre än 15 år konsumerar inte tillräckligt mycket, och de som är äldre än 45 år anses inte vara mottagliga för reklambudskap, eftersom de redan har fastlagda konsumtionsvanor.
De filmer som SVT sänder Fre 25/9 var:
Mona Lisas leendeRoxanneBerlin AlexanderplatzAlltså uteslutande kvalitetsfilmer, som inte visas på andra kanaler.