Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klängros som tål blåst?, Behöver idéer!
          Fågelvägen
          Inlägg 26-09-2009, 09:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 550
          Medlem nr: 4 889

Vår spaljé är äntligen färdig på vår största stenterrass. På ena kortsidan (ca 3 m) behövs en klängros/hög buskros som tål den starka västanvind som ligger på där. Spaljén är ca 2 m hög, byggd av trä och målad med blågrå slamfärg. Jorden är djup lerjord, lite stenig, uppblandad med kompostjord och hästgödsel. Kan Stanwell Perpetual funka? Hoppas på förslag! thanks.gif

--------------------
          Zon 2-3, en gammal trädgård med höjdskillnader på över 4 m. Gillar förvandlingar - med berg, sten och växter som material

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Fågelvägen
          Inlägg 26-09-2009, 17:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 550
          Medlem nr: 4 889

Tusen tack Kajsa för tipsen! Jag tappade totalt bort mig i dina underbara klematisalbum och fortsatte sedan med en del av rosenbilderna. Bläddrandet gör jag långsamt och njutningsfullt, gillar kommentarerna om vad du gjort och hur det gått. Så jag har knappast avverkat mer än 1/4 av albumen!
          Aicha har jag suckat efter redan vid vårt förra hus, visste inte att den kan bli så stor. Kombinationen med William Baffin verkar lyckad.
          Bra att du avrådde från Stanwell P. Den skulle antagligen helt blockera en liten stentrappa vid den sidan av terrassen.

--------------------
          Zon 2-3, en gammal trädgård med höjdskillnader på över 4 m. Gillar förvandlingar - med berg, sten och växter som material

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 14:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon