Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur övervintra vanlig krukväxt-Begonia?, ...eller slänga ?
          tepa
          Inlägg 23-09-2009, 21:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hej

Min fina Begonia, som blommat i ett sen januari, börjar lite vissna nu. Hur ska den skötas i vinter eller ska den inte det ? Jag menar slängas ? Inte mycket vatten, stå i lite svalare rumstemp utan extrabelysning? Tänker prova så och sedan plantera om och klippa ner i vår. Om ingen har nån annan åsikt ?

Hälsn Tepa

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          tepa
          Inlägg 26-09-2009, 23:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Näää, men köpte den i januari i år. Såg du en bild ? Kanske Julbegonia då ? När jag googlat, så stod det att den kan slängas efter blomning...Å andra sidan har jag läst att den ska ha mindre vatten vintertid. Vet inte riktigt om det menas att den kan komma igen efter vintern då ?

Hälsn Tepa

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 26-09-2009, 23:45
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (tepa @ 27-09-2009, 00:35) *
          Näää, men köpte den i januari i år. Såg du en bild ? Kanske Julbegonia då ? När jag googlat, så stod det att den kan slängas efter blomning...Å andra sidan har jag läst att den ska ha mindre vatten vintertid. Vet inte riktigt om det menas att den kan komma igen efter vintern då ?

Hälsn Tepa

Ja, jag har nog ingen större aning faktiskt... Är urusel på Begonior själv... trots att jag tycker att vissa av dom är gudomliga...
          Nu har jag scannat en av sidorna i boken.... Vad jag förstår så är det bara knölbegonian som man kan övervintra...

Fast det tror jag egentligen inte på själv.... Jag tror visst att man kan övervintra alla, bara man vet vilka förutsättningar just den begonian vill ha...
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Begonior_f_rminskad.JPG ( 777.19k ) Antal nedladdningar: 50

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 07:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon