CITAT (jholma @ 28-09-2009, 20:47)

Det är rätt så roligt att läsa kommentarerna kring detta ämne. Alla är så rörande överrens att fördömma Anna och bespotta henne.
Jag skall väl tillägga (för säkrast är det väl) att jag inte delar allt hon säger men bara det att hon så komplett retat gallfeber på så många säger en del om oss själva också.
Själv arbetar jag utomlands sedan 30 år med ett eget litet företag och när jag kommer hem till fosterlandet så märker jag tydligt hur svenskarna tror att de på något sätt är alltings måttstock. Det som vi tycker är det enda riktiga och ve den som inte håller med.
Ibland känns det väldigt trångt och jantigt...................... Du ska inte tro att Du är något etc.
Som sagt nu är jag så gammal och så oberoende av vad andra tycker så jag bryr mig inte längre. Anna Anka må vara halvtokig men som sagt det finns ett och annat som hon säger som väl tåls att lyssna på. Och det finns väääääldigt många heliga kor i Sverige av idag.
Vadå, alltings måttstocok??? Snarast är det så att vi är ovanligt flexibla och mottagliga för influenser utifrån.
Jante - kanske
Jämlika - Ja och det ska vi vara stolta över...
Det som är pinsamt med människor som flyttat till USA och kommit upp sig (typ fru Anka) är att de sväljer hela den ytliga amerikanska kulturen - med hull och hår....
Redigerat av Aqvakul: 28-09-2009, 20:27