|
Piccante
19-09-2009, 16:59
Anna Anka, artisten Paul ankas svenska "lyxfru" har rört upp känslor med sin debattartikel på Newsmill. Har ni läst och hört debatten eller sett på svenska Hollywoodfruar på TV3? Socialdemokratiska kvinnoförbundet var snabba att ta avstånd från henne och hon anklagas för att stå för islamistiska värderingar samtidigt som KD tog emot henne med öppen famn då de hörde att hon ville engagera sig politiskt och bli en förebild för svenska kvinnor.
skånepåg
19-09-2009, 17:03
Såg det på nyheterna för nån dag sen rätt roliga men patetiska förslag hon sa
Så fort jag ser henne i media blir jag illröd av skam över att tillhöra samma art som hon.
Monica M zon 4
19-09-2009, 17:16
Hon väcker ju onekligen känslor. Jag blev alldeles fascinerad över att det faktiskt finns folk som på fullaste allvar har såna åsikter och som tror att dom är värda mycket mer än alla andra.
Huggorm
19-09-2009, 17:39
CITAT (Markus_H @ 19-09-2009, 17:59)  Anna Anka, artisten Paul ankas svenska "lyxfru" har rört upp känslor med sin debattartikel på Newsmill. Har ni läst och hört debatten eller sett på svenska Hollywoodfruar på TV3? Socialdemokratiska kvinnoförbundet var snabba att ta avstånd från henne och hon anklagas för att stå för islamistiska värderingar samtidigt som KD tog emot henne med öppen famn då de hörde att hon ville engagera sig politiskt och bli en förebild för svenska kvinnor. Bra försök, men så här säger KD:s partiledare Göran Hägglund: - Alla människor är välkomna att ansöka om medlemskap i Kristdemokraterna, men det lilla jag läst och sett om personen Anna Anka får mig knappast att tro att hon har värderingar som gör att hon hör hemma hos oss, säger han till TT.
ängsvädd
19-09-2009, 17:47
Hon är väldigt hård mot kvinnorna bl a i o med att hon säger att kvinnan måste vara vacker o behaga sin man annars är det hennes fel om han är otrogen. Hon är adoptivbarn - kanske söker hon en far i Paul Anka?
CITAT (ängsvädd @ 19-09-2009, 18:47)  Hon är väldigt hård mot kvinnorna bl a i o med att hon säger att kvinnan måste vara vacker o behaga sin man annars är det hennes fel om han är otrogen. Det påståendet visar ju bara hur korkad hon är. Snacka om att vara ute o cykla!!
Farbror Blå
19-09-2009, 17:52
Vet ni vad? Läste om hennes uttalande i Expressen.
I EXPRESSEN Tidningen som är sanningens orakel?
Bor Anna granne med dej/mej? Är hon viktig för dej/mej?
Tror vi ska ägna oss åt viktigare saker?
Piccante
19-09-2009, 18:11
CITAT (ängsvädd @ 19-09-2009, 18:47)  Hon är väldigt hård mot kvinnorna bl a i o med att hon säger att kvinnan måste vara vacker o behaga sin man annars är det hennes fel om han är otrogen. Hon är adoptivbarn - kanske söker hon en far i Paul Anka? Huruvida kvinnor vill vara hemmafruar eller lyxfruar får de avgöra själva men jag tycker det är något tragiskt över kvinnor som argumenterar för att förminska sig själva till objekt. Samtidigt framställer hon ju män kollektivt som överkåta alfahanar som tar sig rätten att vara otrogna så fort frun inte är tillräckligt villig i alla situationer och klär sig och för sig som de förväntas. Det är precis som med kvinnor som ställer upp för Frimodig kyrka och argumenterar för att bibeln slår fast att de inte ska ha rätt att tala i församlingen. Varför denna självförnekelse bland kvinnor?
*Stintan*
19-09-2009, 18:21
Äsch hon är ju bara ute efter publicitet och det har hon ju fått med råge. Rätt smart faktiskt. Konstigt att en karl kan fastna för en sån kärring, hon är ju inte ens snygg. men det är väl upp till var och en om man vill prostituera sig.
Huggorm
19-09-2009, 18:30
Var det inte någon norsk dam som kom med ungefär samma utspel för några månader sedan? Nu har jag ju inte engagerat mig i något av fallen, men av det lilla jag hört är det förvillande likt, och även kritiken är ungefär exakt den samma
ängsvädd
19-09-2009, 18:41
CITAT (Markus_H @ 19-09-2009, 19:11)  Huruvida kvinnor vill vara hemmafruar eller lyxfruar får de avgöra själva men jag tycker det är något tragiskt över kvinnor som argumenterar för att förminska sig själva till objekt. Samtidigt framställer hon ju män kollektivt som överkåta alfahanar som tar sig rätten att vara otrogna så fort frun inte är tillräckligt villig i alla situationer och klär sig och för sig som de förväntas. Det är precis som med kvinnor som ställer upp för Frimodig kyrka och argumenterar för att bibeln slår fast att de inte ska ha rätt att tala i församlingen. Varför denna självförnekelse bland kvinnor? Ja, det undrar jag också. Kanske har dessa kvinnor blivit behandlade så sedan de var små och tycker att det är helt normalt?
Hon har ingenting som jag eftertraktar, vare sig i sin personlighet eller i sitt liv, men jag tycker hon är rätt rolig när hon provocerar. Partifrågan i synnerhet  Ibland undrar jag om man blir sådan när man är född runt skånetrakten, eller om hon bara är släkt med fröken Gynning. Red. lite allmänt
Jag säger som Strindberg !det är synd om människan.Anna Anka har inga riktiga kännslor alls !allt handlar om Dollars för henne,hon lever ett känslofattigt liv om hon tror att det räcker med att suga av sin man på morgonen och dess utom tro att det är hennes plikt  Jag upplevde henne som totalt kännslokall  hon har inget äkta liv !
zaaritha
19-09-2009, 21:03
Jag tycker att hon verkar IQ-befriad!
Jag har inte sett programet men jag såg treilern,det räckte för mig,tre tomma påsar med luft är inget för mig.
Ja tänk om det räckte med att vara blond och mager här i livet !och totalt urblåst i huvudet.Då hade det inte blivit mycket med männskligheten.
Jag hörde en intervju med henne på radio. Hennes kommentarer är uppgjorda i förväg-----hon blev tillsagd vad hon skulle säga för att det ska ge publicitet. Sanning eller ej....det vet jag inte. Men att ställa upp på de kraven.....jaaa vad säger man om det.
Chamomille
20-09-2009, 10:11
diva&hero
20-09-2009, 10:19
Ja , hennes åsikter ger jag inte mycket för. Hon är provocerande och jag tycker att trycker ner kvinnorollen. Vem vill ha det så?? Mannen ska inte sköta barnen(byta blöjor mm), du ska vara snygg jämt, ta hand om mannen(på alla sätt..). Hon behöver inte sköta trädgården, hushållet mm och hon har pengar. Det är klart att man har tid och råd att ta hand om sig själv mer då. Inte går jag runt i trädgården med finkläder och är uppiffad.. Skulle iofs se rätt kul ut att klippa gräset med klackar på.
Chamomille
20-09-2009, 10:22
CITAT (diva&hero @ 20-09-2009, 11:19)  Skulle iofs se rätt kul ut att klippa gräset med klackar på. 
ängsvädd
20-09-2009, 10:37
CITAT (Alba @ 20-09-2009, 10:59)  Jag hörde en intervju med henne på radio. Hennes kommentarer är uppgjorda i förväg-----hon blev tillsagd vad hon skulle säga för att det ska ge publicitet. Sanning eller ej....det vet jag inte. Men att ställa upp på de kraven.....jaaa vad säger man om det. Jag kan tänka mig att hon agerade på order. Jag tror hon mår mycket dåligt med en trasslig barndom bakom sig.
CITAT (Farbror Blå @ 19-09-2009, 18:52)  Vet ni vad? Läste om hennes uttalande i Expressen.
I EXPRESSEN Tidningen som är sanningens orakel?
Bor Anna granne med dej/mej? Är hon viktig för dej/mej?
Tror vi ska ägna oss åt viktigare saker?
[attachment=42259:anna.jpg]
Huggorm
20-09-2009, 15:50
Något som är intressant är att folk blir upprörda nu när Anna Anka sagt detta, men hade man vänt på könen och en man sagt samma sak som i veckans citat ovan hade folk bara skrattat
Håller med dig där Huggis, om det varit en man som inte brytt sig om att kvinnan njutit så hade det blivit andra bullar..
CITAT (Huggorm @ 20-09-2009, 16:50)  Något som är intressant är att folk blir upprörda nu när Anna Anka sagt detta, men hade man vänt på könen och en man sagt samma sak som i veckans citat ovan hade folk bara skrattat Håller jag inte med om, män som säger såna här saker får äta upp det ganska omgående. Det är nog bara i Afganistan o andra länder i mellanöstern som män kan säga såna här saker.
CITAT (Ralf @ 20-09-2009, 17:05)  Håller jag inte med om, män som säger såna här saker får äta upp det ganska omgående. Det är nog bara i Afganistan o andra länder i mellanöstern som män kan säga såna här saker. Håller med där. Hade en man sagt detta, hade han "halshuggits" ganska omgående av samma personer, som nu halshugger A A Ett sådant yttrande som hör hemma i forntiden, blir ganska omgående påhoppat. Men jag tror att A.A. enbart försöker befästa sin ställning som fru och inte som köpt lyxh**a
Aqvakul
20-09-2009, 16:38
Åh Herre min skapare.. om denna människa finns, har sagt detta, tycker detta och heter detta - då är det inte längre lönt att försöka göra några karikatyrer eller parodier i den här genren....
CITAT (Aqvakul @ 20-09-2009, 17:38)  Åh Herre min skapare.. om denna människa finns, har sagt detta, tycker detta och heter detta - då är det inte längre lönt att försöka göra några karikatyrer eller parodier i den här genren....  Anna Anka får ju Peg Bundy att framstå som en Raketforskare.
Tycker faktist lite synd om A.A. Vad har hon som gör henne speciell? Ingenting. Hon har inget eget liv och ingen bestämmanderätt över sig själv och sin kropp. Jösses vilket andefattigt liv, att springa i hans ledband. Pengar i all ära, men någonstans måste man väl ändå dra gränsen för vad man utsätter sig själv för. Hennes enda uppgift är att vara vacker (inte ens det klarar hon) och tillfredsställa honom.
Chamomille
20-09-2009, 17:33
Aqvakul
20-09-2009, 17:35
patetiskt eller tragiskt eller båda delarna....
aanderss
20-09-2009, 17:40
Jag tycker hon är löjlig med sina konstiga åsikter
CITAT (Aqvakul @ 20-09-2009, 18:35)  patetiskt eller tragiskt eller båda delarna.... Båda delarna. Undrar om dom två på allvar diskuterar och avhandlar viktiga saker och har en jämnlik dialog. Att bara ha till uppgift att åka med sin man och vara honom till lags, 24/7 Nä fy så vidrigt.
Aqvakul
20-09-2009, 18:11
Kollade lite på nätet och konstaterade att Anna är adopterad från ett barnhem i Polen och numera inte heller har någon kontakt med sin adoptivmor. Två modersseparationer och en allmänt taskig barndom sätter säkert sina spår. När jag jobbade på daghem i Malmö på 70-talet så hade vi flera barn som kom från barnhem i Polen. De vistades hela dagarna i en slags madrasserade hagar, så de kunde inte gå ordentligt fast de var typ tre år. De visade också upp ett antal psykosomatiska symptom som inkontinens, gråtattacker och raseriutbrott. Detta är kanske Anna Ågren/Ankas försök att ta revanch och visa att hon duger. (att det sen tar sig lite märkliga former är en annan sak...)
ängsvädd
20-09-2009, 18:13
CITAT (Aqvakul @ 20-09-2009, 19:11)  Kollade lite på nätet och konstaterade att Anna är adopterad från ett barnhem i Polen och numera inte heller har någon kontakt med sin adoptivmor. Två modersseparationer och en allmänt taskig barndom sätter säkert sina spår. När jag jobbade på daghem i Malmö på 70-talet så hade vi flera barn som kom från barnhem i Polen. De vistades hela dagarna i en slags madrasserade hagar, så de kunde inte gå ordentligt fast de var typ tre år. De visade också upp ett antal psykosomatiska symptom som inkontinens, gråtattacker och raseriutbrott. Detta är kanske Anna Ågren/Ankas försök att ta revanch och visa att hon duger. (att det sen tar sig lite märkliga former är en annan sak...) Det förklarar varför hon ser ut att må så dåligt - stackars tjej
Gunilla T
20-09-2009, 18:18
CITAT (Aqvakul @ 20-09-2009, 19:11)  Kollade lite på nätet och konstaterade att Anna är adopterad från ett barnhem i Polen och numera inte heller har någon kontakt med sin adoptivmor. Två modersseparationer och en allmänt taskig barndom sätter säkert sina spår. När jag jobbade på daghem i Malmö på 70-talet så hade vi flera barn som kom från barnhem i Polen. De vistades hela dagarna i en slags madrasserade hagar, så de kunde inte gå ordentligt fast de var typ tre år. De visade också upp ett antal psykosomatiska symptom som inkontinens, gråtattacker och raseriutbrott. Detta är kanske Anna Ågren/Ankas försök att ta revanch och visa att hon duger. (att det sen tar sig lite märkliga former är en annan sak...) Ja, så kan det vara, tycker hon framstår som en oerhört tragisk figur - jösses, hon får ju talibanerna att framstå som radikalfeminister! Men...krasst kan det ju handla om så enkla saker som att fylla på plånboken...längesedan Paul Anka sjöng så vackert om Diana även om pengar ff säkert rullar in från hans stora skapelse "My way"
CITAT (Chamomille @ 20-09-2009, 18:33)  Hon tar ju bara makens stålar och han får ju ingen sex..
ängsvädd
21-09-2009, 08:17
CITAT (Ralf @ 21-09-2009, 08:36)  Hon tar ju bara makens stålar och han får ju ingen sex.. Frågan är hur mycket pengar hon får. Hon får tydligen låna smycken någonstans ifrån och sedan lämna tillbaka dem.
Chamomille
21-09-2009, 08:20
CITAT (Ralf @ 21-09-2009, 08:36)  Hon tar ju bara makens stålar och han får ju ingen sex.. Stackars karl.
Jag stör mig mest på att hon är så självgod.
Och så tycker jag hon ser lite läskig ut. Vet att man inte ska döma folk på vikt (och gör det vanligen inte) men jag får lite ont i kroppen av hur smal (mager) hon är. hon ser lite svulten och insjunken ut.
ängsvädd
21-09-2009, 08:42
CITAT (Miro @ 21-09-2009, 09:37)  Jag stör mig mest på att hon är så självgod.
Och så tycker jag hon ser lite läskig ut. Vet att man inte ska döma folk på vikt (och gör det vanligen inte) men jag får lite ont i kroppen av hur smal (mager) hon är. hon ser lite svulten och insjunken ut. Helt klart en kvinna som mår dåligt  Jag tror hon agerar mycket på order från andra.
ängsvädd
21-09-2009, 10:36
Lotta Bromé intervjuar Anna Anka i P4 Extra idag. Kan höras på webben också tror jag.
Aqvakul
21-09-2009, 10:37
CITAT (ängsvädd @ 21-09-2009, 11:36)  Lotta Bromé intervjuar Anna Anka i P4 Extra idag. Kan höras på webben också tror jag. Det var ju väldigt vad denna stackars människan har blivit populär....
Biggan_
21-09-2009, 10:40
Se där! Så fick ordet Bimbo ett ansikte!
Och jag funderar inte över henne över huvud taget...
När en människa man inte känner rör upp så mycket känslor hos en själv, som är tydligt att hon gör hos en del, så bör man fråga sig varför. CITAT (Berith @ 21-09-2009, 12:27)  Och jag funderar inte över henne över huvud taget...  Inte jag heller.
Aqvakul
21-09-2009, 15:06
Är ni riktigt ärliga nu?
skogstroll
21-09-2009, 16:36
jag tycker hon e rätt roande
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|