Som en del kanske har förstått av tidigare inlägg är en lagom vild naturtomt med ängsväxter det jag gillar bäst. Just nu blommar bl a prästkragar och slåttergubbar fint i min äng. Jag är dock inte helt "renlärig" på att det ska vara vilda växter, utan även en del lökväxter och annat som verkar kul att förvilda har hamnat i ängen. Även mina rabatter ser ganska vildvuxna ut. Där har jag dock främst växter av icke-inhemskt ursprung, bl a bollök och honungsfacelia som humlorna älskar. De gillar också backtimjan som jag har satt vid en berghäll på andra sidan huset. I holkarna har talgoxar, blåmesar och flugsnappare ungar, och det är alltid lika trevligt att höra ungarnas tjatter när de blir matade. Lite vatten hade varit trevligt - främst uppifrån nu

men även en liten damm om det gick att ordna. Jag håller med om att odlarintresset bara växer när man har hus och trädgård. För mig är det tredje året efter att jag flyttade ut från en lägenhet i Stenungsund. Att sälja lite överskott av perenner, krukväxter m m på växtmarknader och liknande (loppmarknader, hembygdsdagar o s v) tycker jag också är väldigt kul.
Olle