Medlem
Antal inlägg: 521
Medlem nr: 1 914
Jag köper de flesta av mina växter från zetas i Stockholm, ibland från Hortus i Farsta och bauhaus i länna. Fast ofta blir jag mycket besviken på växterna från hortus (att man ibland blir besviken på bauhaus plantor är mer naturligt då de inte utger sig för att vara en handelsträdgård). Nu har det hänt igen, en temynta jag köpte för några veckor sedan, var då stor och ståtlig, tre kraftiga 30 cm höga stammar. Nu har en av stammarna gått av vid jorden och jag trodde att den knäckts av. Nu håller nästa stam långsamt på att falla nedåt, och jag misstänker att den snart "knäcks" också. Jag upptäcke igår också att bladen har gråa fläckar! Vad är det för något? Allt annat stortrivs i rabatten bredvid temyntan så det är nog inte platsen eller jorden det är fel på...............
Snart gräver jag upp plantan och går tillbaka med den! Jag som så hade läntat efter en röd temynta!
Medlem
Antal inlägg: 521
Medlem nr: 1 914
Tack för tips!
Just nu har temyntan en stängel av tre kvar, och den hänger lite..........
Men jag har inte haft tid att gå till plantskolan, då har haft inbrott i bilen, jag är sjuk, min minsta son är sjuk och jag och min sambo har så ont om pengar just nu, att vi bara bråkar............................