Ni är för roliga alla med era kloka råd om bilar!
Om min ekonomi hade följts åt med min ålder hade jag haft råd att köpa en bra bil. Men så är nu icke fallet.
Men gjorde man nu sådana dumma (?) val i livet när man var student som att läsa "idé- och lärdomshistoria" och "drama-, teater, film" till exempel - ja, då får man finna sig i att livet är havregrynsgröt, lopppisfynd och gamla bilar. Men å andra sidan vet jag vilken intressant natursyn som Lorenz Oken har och hur spännande idédramat har varit för teatern - det kan jag sitta och fundera på när bilen har gått sönder...
Min bror säger att han ser vilka bilmärken han aldrig skulle sätta sina barn i - på operationsbordet. Och med tanke på hur alltfler kör onyktra idag, alltfler gamla har körkort, alltfler unga slynglar stuntar i regler och att jag kommer att köra mycket mera bil framledes, dessutom i en trakt där det är långt till närmaste polis - prioriterar jag hög krocksäkerhet.
Sen är det klart att jag måste ha hållare för läppstiftet, klacksäkra mattor och en diskret lucka för trosskydd i handskfacket.
--------------------
Eva i zon I
|