CITAT (Stiffe @ 23-09-2009, 22:53)

Svalt, lämpligen utomhus i skugga och lä, men se upp med frost. De kan stå i t ex svarta sopsäckar, ej ihopbundna i toppen. Bara vattna dem 1-2 ggr /dag, beroende på vädret, (rötterna får inte torka ut). Alt ha dem stående på liknande sätt, med el utan sopsäck, i hinkar med vatten. Bara byt vatten ett par ggr i veckan. Och, som sagt, vid frostrisk - plocka in dem i kallgarage el likn. På detta sätt kan du ha dem i veckor. Det har jag haft. Annars jordslå dem. Bäst och lättast i en sand/grus-hög.
/S
Jag har två alternativ: på en vindskyddad balkong i skugga alternativ på vind eller i källare där det är mörkt men inte under 0-strecket. Jag får rosorna i slutet av oktober, så det lär vara ganska kallt på nätterna om rosorna står utomhus. Jag tänkte att jag sätter dem i plastsäckar med jord, så slipper man vattna varje dag. Men var ska de stå? Det handlar om tisdag-fredag innan jag åker till sommarstället och planterar under helgen

Christer på Koggens tyckte inte att det var lämpligt att låta dem stå i vatten mer än någn halvtimme.
Redigerat av flouee: 30-09-2009, 12:15