CITAT (caprifol @ 30-09-2009, 11:42)

Jag vet inte när du var yrkesverksam men med det tempo och de slimmade organisationer vi har idag finns inte den tiden! Tyvärr! Det handlar inte om att planera.
Det var inte förra eller förrförra århundradet jag var verksam.

Det är drygt fyra år sedan. Det var slimmade organisationer redan då, så jag tror inte att det hunnit hända så mkt på fyra år.
Fördelen med tåg är att det är betydligt bekvämare att sitta och arbeta där än på ett flygplan. En resa Sth-Gbg går inte fortare med flyg än med tåg om man räknar in transport till och från flyget, incheckning mm. Åtmistone inte
förr i tiden
, när jag fortfarande var verksam.
CITAT (herkules @ 30-09-2009, 12:10)

jag kallar inte flyg för något bra sätt att ta sig fram på.
det är enkelt och snabbt ja, men det kostar våra barn och barnsbarns framtid.
bland mycket annat miljöförstörande så klart.
det kan man iaf ha i åtanke när man tänker sig att resa någonstans och då kanske välja ett alternativt färdsätt om det går.
tåg till thailand är väl kanske inte möjligt men då får man också betala för att man smutsar ner.
varför ska vi som är miljömedvetna betala för att folk ska kunna flyga billigt?
detta är min högst personliga åsikt om flyg och folks flygvanor, jag åker tåg fler gånger än jag flyger. ja, det är dyrare och tar längre tid men jag sover ganska gott på nattåg.
I övrigt håller jag helt med herkules. Det var många år sedan jag insåg konsekvenserna av allt vårt flygande och valde bort att flyga till främmande länder
för att ha semester.